Analiza porównawcza 2D i 3D klasycznego i bezstykowego elektrycznego ogrzewania rozjazdów kolejowych 2D and 3D analysis of resistive classical and contactless heating of railway turnouts
Elektryczne ogrzewanie rozjazdów jest istotnym problemem technicznym
i ekonomicznym. Z tych względów istnieje potrzeba prowadzenia badań w celu optymalizacji
systemu ogrzewania rozjazdów kolejowych. W niniejszym artykule przedstawiono
wyniki analizy numerycznej układów ogrzewania rozjazdów kolejowych metodą
klasyczną oraz z zastosowaniem grzejników odizolowanych termicznie od stopki szyny.
Przeprowadzono analizę 2D i 3D rozpatrywanych układów, na podstawie której wykazano
zasadność zastosowania do obliczeń modelu 2D. Obliczenia numeryczne procesu
ogrzewania rozjazdów przeprowadzono w programie ANSYS.
Electric heating of railway turnouts is a significant technical and economic problem.
For these reasons, research is needed to optimise the heating system of railway turnouts.
This paper presents a comparative analysis of railway turnouts heating efficiency performed
using two different methods. In addition, comparative analysis of 2D and 3D
numerical modelling was performed. The simulation of the heating of railway was carried
out using the ANSYS 2015 computer simulation software.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00