Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modernizacja układu sterowania wielokrotnego lokomotywy EU07

Tytuł:
Modernizacja układu sterowania wielokrotnego lokomotywy EU07
Modernozatiom [sic!] of the multiple control system of the EU07 locomotive
Autorzy:
Szweda, Łukasz
Zielińska, Maria
Nawrowski, Ryszard
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/376981.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Tematy:
lokomotywa elektryczna
sterowanie wielokrotne
Źródło:
Poznan University of Technology Academic Journals. Electrical Engineering; 2020, 105; 49-60
1897-0737
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono propozycję projektu modernizacji układu sterowania wielokrotnego lokomotywy EU07. Omówiono historię eksploatacji serii w zmieniających się warunkach rynku kolejowego. Za pomocą przedstawienia parametrów użytkowych pojazdu, zwrócono uwagę na możliwość dalszego wykorzystania lokomotyw w ruchu towarowych, po dokonaniu niezbędnych zmian w instalacji elektrycznej. W wyniku omówienia stosowanych rozwiązań złącz sterowania wielokrotnego, wybrano optymalny wariant. Zaproponowano wdrożenie kilku nowych sygnałów pomiędzy lokomotywą sterującą, a sterowaną, co pozwoli na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia poważnych awarii. Z uwagi na specyfikę instalacji elektrycznej pojazdu, zaproponowano układ testujący, którego wdrożenie pozwoli zweryfikować poprawność wykonania modernizacji oraz detekcję ewentualnych usterek.

This paper includes a project of multiple control connectors modernization in EU07 series locomotive. At first, the history of EU07 exploitation in changing business conditions was discussed. These locomotives can be used further after the changes in the electric circuits. The type and range of changes depends on requirements for freight trains. After following a review available solutions, the optimal option was selected. The next part is about verification of factory default settings and proposals about construction improvements. New signals between the locomotives can prevent a dangerous failures. Moreover electric circuits were projected to reflect the work of multiple control and detect any mistakes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies