Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Areas of business activity in the development of environmentally valuable eco-products - as exemplified by the Lublin voivodship

Tytuł:
Areas of business activity in the development of environmentally valuable eco-products - as exemplified by the Lublin voivodship
Aktywność przedsiębiorców obszarów przyrodniczo cennych w kształtowaniu ekoproduktu - przykład województwa lubelskiego
Autorzy:
Zwolinska-Ligaj, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37651.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Tematy:
business activity
product development
natural valuable area
ecological product
product
life cycle
Lublin voivodship
Źródło:
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia; 2015, 14, 3
1644-0757
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study is to classify the activity of entrepreneurs in the fi eld of the integration of environmental concerns into the various phases of the life cycle of a product/ service and the evaluation of the potential of the selected elements of the organizations important from the perspective of expanding this activity. This paper includes an assessment of the signifi cance of some selected factors in the implementation of business support solutions in the adoption of pro-environmental ideas, and outlines the importance of the location as regards a natural, valuable area for the formation of eco-products. The study revealed no formal basis for the implementation of an eco-product policy and the pro-ecology motivation of half of the entities, resulting mainly from the need for compliance with environmental regulations. Activity in the shaping of eco-products requires a strengthening of the case study group and a more comprehensive approach. Its limitations are fi nancial and information barriers. Most respondents see opportunities for creating organic products as a result of their location.

Celem opracowania jest charakterystyka aktywności przedsiębiorców w zakresie uwzględniania wymogów środowiskowych w ramach poszczególnych faz cyklu życia produktu/usługi oraz ocena wybranych elementów potencjału badanych organizacji istotnych z perspektywy zwiększenia tej aktywności. W pracy dokonano także oceny istotności wybranych czynników wsparcia przedsiębiorców we wdrażaniu rozwiązań proekologicznych oraz zarysowano problem znaczenia lokalizacji na obszarze przyrodniczo cennym dla kształtowania ekoproduktu. Badania ujawniły brak formalnych podstaw wdrażania polityki ekoproduktu oraz motywację działań proekologicznych połowy podmiotów wynikającą głównie z potrzeby spełniania regulacji środowiskowych. Aktywność w kształtowaniu ekoproduktu wymaga w przypadku badanej grupy wzmocnienia i bardziej kompleksowego podejścia. Jej ograniczenie stanowią bariery fi nansowe i informacyjne. Większość badanych dostrzega możliwości w zakresie kreowania produktu ekologicznego wynikające z lokalizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies