Two–lane traffic analysis by means of cellular automata solutions within a highway model Modelowanie automatem komórkowym ruchu na dwupasmowej autostradzie
A discrete model to simulate two–way traffic flow is introduced. The well known cellular automata Nagel-Schreckenberg model is extended by adding another road lane. New sets of state rules is developed to provide lane change maneuver for vehicle overtaking and returning to lane designated for slower traffic. Results of numeric simulations are consistent with the so-called fundamental diagram (flow vs. density), as is observed in the real free-way traffic.
W artykule przedstawiono dyskretny model ruchu drogowego. Znamy model Nagela-Schreckenberga oparty na automatach komórkowych został rozszerzony o dodatkowe pasmo ruchu. Opracowano nowy zestaw reguł zmiany stanów umożliwiający manewr zmiany pasa ruchu-wyprzedzania oraz powrót na pas przeznaczony do jazdy z mniejsza prędkością. Wyniki numerycznych symulacji są zgodne z podstawowym diagramem fundamentalnym (przepływ versus gęstość), zależnością obserwowana w ruchu rzeczywistym.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00