Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The potential possibilities of usage of existing aerodromes and landing strips network in Poland in aspect of the "Small aircraft transport system" (SATS) conception

Tytuł:
The potential possibilities of usage of existing aerodromes and landing strips network in Poland in aspect of the "Small aircraft transport system" (SATS) conception
Potencjalne możliwości wykorzystania istniejącej sieci lotnisk i lądowisk w Polsce w aspekcie koncepcji systemu transportu małymi samolotami
Autorzy:
Kwasiborska, A.
Stelmach, A.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/375222.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
system transportu małymi samolotami
lądowiska
transport lotniczy
Small Aircraft Transport System
aerodromes
aircraft transport
Źródło:
Transport Problems; 2011, 6, 1; 5-10
1896-0596
2300-861X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The analysis of passenger transport, being made in recent years, indicate that Poland is one of the fastest developing countries in Europe, also in this aspect. It is envisaged that GA traffic will increase until 2012 by approximately 4 % annually. More and more people use air transport, the amount of available connections is increasing as well as the amount of passengers served. Such development we owe, first of all, to entering Poland into the European Union and full opening of polish airspace. All this constitute great opportunity to firms and air traffic operators but also considerable challenge in the form of necessary adaptation of infrastructure to market demands. It is assumed that further development of air transport in Poland will be supported by liberalization of air traffic law regulations, both domestic and international, including liberalization of international agreements, which would make possible construction of new airports, opening new connections and entering into polish marketplace new air carriers. Indispensable condition of proper utilization of growth potential is constant development of airport infrastructure and increasing effective usage of airspace in a way, which ensures necessary capacity to intensifying air traffic.

Analizy przewozów pasażerskich w ostatnich latach wskazują, że Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się krajów Europy. Prognozuje się, że ruch GA będzie wzrastał średnio o 4% rocznie do 2012 roku. Coraz więcej osób korzysta z transportu lotniczego, zwiększa się liczba połączeń i obsługiwanych pasażerów. Rozwój ten zawdzięczamy przede wszystkim wejściu Polski do Unii Europejskiej i pełnemu otwarciu polskiego nieba. To ogromna szansa dla przedsiębiorstw jak i operatorów lotniczych, ale także istotne wyzwanie polegające na konieczności dostosowania infrastruktury do potencjału rynku. Zakłada się, że dalszemu rozwojowi przewozów lotniczych w Polsce sprzyjać będzie liberalizacja prawa lotniczego zarówno krajowego, jak i międzynarodowego, w tym liberalizacja umów międzynarodowych, umożliwiająca budowę nowych lotnisk, otwieranie nowych połączeń i wkraczanie na polski rynek nowych przewoźników. Warunkiem właściwego wykorzystania potencjału wzrostu jest ciągły rozwój infrastruktury lotniskowej oraz zwiększanie efektywności wykorzystania przestrzeni powietrznej w sposób zapewniający niezbędną przepustowość dla rosnącego ruchu lotniczego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies