Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of positive institutions in language teachers’ well-being

Tytuł:
The role of positive institutions in language teachers’ well-being
Rola pozytywnych instytucji w kreowaniu dobrostanu nauczycieli języków obcych
Autorzy:
Osuch, Aleksandra
Majchrzak, Ola
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37518849.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Tematy:
positive psychology
language teachers
positive institution
well-being
primary school
psychologia pozytywna
nauczyciele języków obcych
pozytywna instytucja
dobrostan
szkoła podstawowa
Źródło:
Językoznawstwo; 2023, 19, 2; 249-267
1897-0389
2391-5137
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Positive psychology was established on three fundamental principles: positive emotions, positive character traits that lead to a fulfilling life, and positive institutions that foster an environment for growth and prosperity. However, positive emotions and character traits have mostly been the focus of psychological research, while positive institutions, the organisations that support such growth, have received noticeably less attention. We tried to fill the gap by taking a closer look at a primary school in Lodz, Poland – SP 81, which calls itself a positive institution (Budząca się Szkoła). The purpose of the study is to ascertain whether SP 81, a positive institution, has an effect on language teachers’ well-being. Additionally, it was intended to determine whether a positive institution plays a significant role in the lives of language teachers and what that role is. The way school influences the teachers’ well-being is examined from three different perspectives: the physical aspect, the pedagogical approach and the psychological aspect, by means of one-to-one interview with each teacher. The results demonstrate that the institution and all three different perspectives have a significant impact on language teachers’ well-being. The study is hoped to have contributed to positive psychology research by demonstrating what it means to be a positive institution in practice.

Psychologia pozytywna opiera się na trzech filarach: pozytywnych emocjach, pozytywnych cechach charakteru, które prowadzą do spełnionego życia, oraz pozytywnych instytucjach, które sprzyjają środowisku, w którym można się rozwijać. Pozytywne emocje i pozytywne cechy charakteru były do tej pory głównymi przedmiotami badań psychologicznych, natomiast pozytywne instytucje skupiały wiele mniej uwagi. Niniejsze badanie ma na celu wypełnić tę lukę, przyglądając się bliżej Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi, która określa się jako pozytywna instytucja (Budząca się Szkoła). Celem badania było ustalenie, czy SP 81, będąca pozytywną instytucją, wpływa na dobrostan nauczycieli języków obcych i jeśli tak, w jaki sposób. Zostało to zbadane z trzech różnych perspektyw: fizycznej, psychologicznej oraz pedagogicznej. Wyniki pokazują, że SP 81 jako pozytywna instytucja oraz wszystkie jej aspekty mają istotny wpływ na dobrostan nauczycieli języków obcych. Intencją niniejszego artykułu jest wskazanie właściwego kierunku tworzenia pozytywnych instytucji edukacyjnych, ale również zachęcenie do dalszych badań w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies