On Latvian Railway the use of the alumino-thermic welding is widespread using the Elektro-Thermit Company technology. Today it is a basic method for rail joints on railway switches. The analysis of the metal structure in the thermic welding and in the thermic welded zone of rails showed that the weld metal had inclusions small pores and nonmetallics. Pores and nonmetallics are not reduce hardness but it is concentrators of stresses and sources of cracks development.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00