Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Collaborative consumption as a new trend of sustainable consumption

Tytuł:
Collaborative consumption as a new trend of sustainable consumption
Konsumpcja wspólna jako nowy trend zrównoważonej konsumpcji
Autorzy:
Dabrowska, A.
Gutkowska, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37480.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Tematy:
collaborative consumption
new trend
sustainable consumption
consumption
consumer behaviour
Źródło:
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia; 2015, 14, 2
1644-0757
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In their article, the authors present the essence of sustainable consumption and the level of awareness among Polish consumers. A particular attention is paid to collaborative consumption as one of possible ways of implementation the idea of sustainable consumption. They made an attempt to characterise collaborative consumption and its manifestations in Poles’ behaviours. They paid attention to some aspects of consumers’ behaviours which may be treated as designata of the trend indicating, at the same time, the possible popularisation of those behaviours. Based on an analysis of the carried out quantitative research surveys, the authors defined the sociodemographic profile of consumers being supporters or opponents of collaborative consumption indicating that the issue of belonging to these categories is decided by the basic sociodemographic variables and awareness of the idea of collaborative consumption.

W artykule przedstawiono istotę konsumpcji zrównoważonej i poziom jej uświadomienia wśród polskich konsumentów. Szczególną uwagę zwrócono na konsumpcję wspólną (collaborative consumption), jako jeden z możliwych sposobów realizacji idei zrównoważonej konsumpcji. Podjęto próbę charakterystyki konsumpcji kolaboratywnej i jej przejawów w zachowaniach Polaków. Zwrócono uwagę na wybrane aspekty zachowań konsumentów, które mogą być traktowane jako desygnaty tego trendu, wskazując jednocześnie na możliwe upowszechnianie się tych zachowań. Na podstawie analizy przeprowadzonych badań określono profil społeczno-demograficzny konsumentów będących zarówno zwolennikami, jak i przeciwnikami konsumpcji wspólnej, wskazując, że o przynależności do tych kategorii decydują podstawowe zmienne socjodemograficzne oraz znajomość idei wspólnej konsumpcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies