Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Exhaust emission from combat vehicle engines during start and warm-up

Tytuł:
Exhaust emission from combat vehicle engines during start and warm-up
Emisja szkodliwych składników spalin z silników wozów bojowych podczas rozruchu
Autorzy:
Merkisz, J.
Pielecha, I.
Pielecha, J.
Szukalski, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/374777.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
emisja spalin
pojazd bojowy
exhaust emission
combat vehicle
Źródło:
Transport Problems; 2011, 6, 2; 121-126
1896-0596
2300-861X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of the investigations of an armored modular vehicle 8x8 Rosomak fitted with a diesel engine during start and warm-up. For the measurements of the toxic compounds a portable SEMTECH DS analyzer by SENSORS was used. The analyzer allowed a measurement of toxic compounds at the same time measuring the mass flow rate of the exhaust gases. The analysis of the PM emission was performed based on the measurement of the size of the particulate matter (analyzer 3090 EEPS – Engine Exhaust Particle Sizer Spectrometer – by TSI Incorporated) and counting of the particles (analyzer Particle Counter by AVL). The measurements of CO, HC, NOx, PM and fuel consumption have also been carried out under static conditions, during startup and at constant engine speed without engine load. For the measurement of the engine operating conditions and the fuel consumption a diagnostic vehicle system was used. Based on the obtained results an analysis of the operating conditions of the combat vehicle engine in the emission and fuel economy related aspect has been performed.

W artykule przedstawiono rezultaty z badań silnika spalinowego wozu bojowego – kołowego transportera opancerzonego 8x8 Rosomak - podczas rozruchu silnika. Do pomiarów stężenia związków toksycznych wykorzystano mobilny analizator do badań toksyczności SEMTECH DS firmy SENSORS. Analizator umożliwiał pomiar stężenia związków szkodliwych, mierząc jednocześnie masowe natężenie spalin. Analizy emisji cząstek stałych dokonano na podstawie pomiaru wielkości cząstek (analizator 3090 EEPS – Engine Exhaust Particle Sizer Spectrometer – firmy TSI Incorporated) oraz pomiaru liczby cząstek stałych (analizator Particle Counter firmy AVL). Wykonano pomiary CO, HC, NOx oraz PM i pomiary zużycia paliwa w warunkach statycznych, podczas rozruchu silnika oraz przy ustalonej prędkości obrotowej, bez obciążenia silnika. Do pomiarów warunków pracy silnika oraz do uzyskania informacji o zużyciu paliwa wykorzystano diagnostyczną sieć pokładową pojazdu. Na podstawie uzyskanych wyników dokonano analizy warunków pracy silnika pojazdu bojowego w aspekcie emisji spalin i zużycia paliwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies