Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Managing and organizational changes of intermodal network in transition regions: the case of South-East Europe

Tytuł:
Managing and organizational changes of intermodal network in transition regions: the case of South-East Europe
Zarządzanie i zmiany organizacyjne w sieciach intermodalnych regionów tranzytowych: przypadek Europy Południowo-Wschodniej
Autorzy:
Beškovnik, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/374761.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
filozofia zarządzania
zmiany organizacyjne
węzeł intermodalny
sieć intermodalna
gospodarka narodowa
kraje tranzytowe
managing philosophy
organizational changes
intermodal node
intermodal network
national economy
transition countries
Źródło:
Transport Problems; 2010, 5, 2; 37-47
1896-0596
2300-861X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents managing changes, challenges and possibilities of intermodal nodes and network in a still transitional region of South-East Europe in order to assure sustainable cargo mobility in this part of Europe. The main thesis that transport and logistics sector in Northern and Southern European regions are completely different, using different infrastructure and the degree of automation, and with completely different managing philosophies has been persecuted. Consequently a research of sixteen main port systems in the region has been performed. According to obtained analyses, national states and economies have strong impacts on the development of national infrastructure and managing it. In addition, traditional managing philosophies are still very important, where the state has the power to decide when and how organizational and structural changes will occur. The private capital did not enter the intermodal infrastructure significantly over the last twenty years of transition. This is reflected in scarce competition and slow development. Intermodal nodes must cooperate between each other and develop possible synergies because according to the results obtained almost 90% of all traffic going through ports in South-East Europe is for local economies. The concept of nodal distribution is not present; therefore, logistics optimization is possible and inevitable. For this reason a model of port classification has been worked-out, where all sixteen ports have been classified according to their actual position and regional role.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies