Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The follow-up time issue on small roundabouts

Tytuł:
The follow-up time issue on small roundabouts
Minimalne odstępy czasu pomiędzy pojazdami wjeżdżającymi z kolejki na wlotach małych rond jednopasowych
Autorzy:
Macioszek, E.
Woch, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/374697.pdf
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
rondo jednopasmowe
przepustowość
skrzyżowanie
roundabout
follow-up time
crossroad
Źródło:
Transport Problems; 2008, 3, 3; 25-31
1896-0596
2300-861X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The follow-up time was investigated. The aim of this analysis was to create a formula that allows the follow-up time calculated using the most important external parameters. The studies were based on empirical data collected at small roundabouts localized on Upper Silesia. The follow-up time is the average time gap between two cars of the minor stream being queued and entered the same major stream gap one behind the other. Follow-up times were measured directly by observing traffic flow. Resulting follow-up times were analyzed to determine their dependence on parameters such as intersection layout, roundabouts diameter and left visibility. These parameters were tested using the conventional calculation method (regression analysis). The dependence of follow-up time was then integrated into the own capacity estimation method for small roundabouts localized on urban areas. One of the biggest advantages this dependence is that capacity and traffic flow on small roundabouts can be determined reliably and appropriately for actual situations. The new follow-up time values for all range of external diameters of small roundabout 26 (22) - 40 m have been presented in this article.

Wartości minimalnych odstępów czasu analizowane są głównie podczas obliczeń przepustowości skrzyżowań regulowanych znakami drogowymi, czyli skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej oraz rond. W przypadku rond, decydujący wpływ na przepustowość podporządkowanego wlotu jednopasowego lub dwupasowego mają wielkości natężeń nadrzędnych w obszarze kolizyjnym na jezdni ronda przy danym wlocie (Snwi), graniczny odstęp czasowy (ćg) i odstęp czasu pomiędzy pojazdami wjeżdżającymi z kolejki na wlocie podporządkowanym (tf). Przy dużych wartościach natężeń ruchu na wlotach odstępy tf w głównej mierze decydują o przepustowości wlotów podporządkowanych. W artykule przedstawiono wyniki pomiarów odstępów czasu pomiędzy pojazdami wjeżdżającymi z kolejki na wlocie wraz z ich analizą statystyczną. Pomiary wykonano na małych rondach zlokalizowanych na terenach zabudowanych zlokalizowanych na Górnym Śląsku. Wykorzystując analizę regresji i korelacji wielorakiej uzyskano zależność funkcyjną do wyznaczania minimalnych wartości odstępów czasu, która może posłużyć w obliczeniach przepustowości wlotów na skrzyżowaniach regulowanych znakami drogowymi. Typowe wartości minimalnych odstępów czasu pomiędzy pojazdami wjeżdżającymi z kolejki na wlocie obliczone za pomocą oszacowanej funkcji przedstawiono w artykule. Wartości tf podano dla pełnego zakresu możliwych średnic zewnętrznych małych rond, czyli dla 26 (22) - 40 (45) m.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies