Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ergonomic design and evaluation of commercial motor vehicles

Tytuł:
Ergonomic design and evaluation of commercial motor vehicles
Projekt ergonomiczny i ocena komercyjnych pojazdów samochodowych
Autorzy:
Jencek, P-
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/374521.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
commercial road vehicle
ergonomics
road safety
użytkowy pojazd drogowy
ergonomia
bezpieczeństwo na drodze
Źródło:
Transport Problems; 2013, 8, 4; 83-92
1896-0596
2300-861X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The number and consequences of traffic accidents and work accidents in road transport represent a burden for individuals and society, as well as a substantial economic burden for transport companies, while also affecting their competitiveness. Research in the area of transport and road vehicle ergonomics can contribute to ensuring conditions for a more secure and efficient operation of commercial road vehicles, thereby reducing the risk of road accidents. The safety of vehicle operation and road transport depends in large part on good comportment between ergonomic vehicle design and human capabilities and limitations. Eventual ergonomic incongruity between these elements may have negative safety implications. The article presents an approach to ergonomic design of commercial road vehicles and their ergonomic evaluation, which occurs in two stages, the design of the vehicle and its exploitation.

Liczba i konsekwencja wypadków drogowych oraz wypadków przy pracy w transporcie drogowym reprezentujące obciążenie dla osób i społeczeństwa, tak jak znaczne obciążenie ekonomiczne dla firm transportowych, co również ma wpływ na ich konkurencyjność. Badanie w sferze ergonomii transportu i ergonomii pojazdów drogowych może przyczynić się do zapewnienia warunków dla bardziej bezpiecznej i efektywnej eksploatacji komercyjnych pojazdów drogowych zmniejszając tym samym ryzyko wypadków drogowych. Bezpieczeństwo działania pojazdów i transportu drogowego zależy od konsekwencji pomiędzy ergonomicznym projektowaniem pojazdów, a ludzkimi możliwościami i ograniczeniami. Ostatecznie ergonomiczna bezsensowność pomiędzy tymi elementami może mieć negatywne konsekwencje dla bezpieczeństwa. Artykuł prezentuje podejście do ergonomicznego projektowania komercyjnych pojazdów drogowych i ich ergonomiczną ewolucję, która występuję w dwóch etapach, projekt pojazdu oraz jego eksploatacja.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies