Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Forecasting of the route network of ferry and cruise lines based on simulation and intelligent transport systems

Tytuł:
Forecasting of the route network of ferry and cruise lines based on simulation and intelligent transport systems
Autorzy:
Maiorov, Nikolai
Fetisov, Vladimir
Krile, Srećko
Miskovic, Darijo
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/374457.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
transport processes
mathematical modeling
simulation
ferry network
cruise network
procesy transportowe
modelowanie matematyczne
symulacja
sieć transportu promowego
sieć morskiej turystyki wycieczkowej
Źródło:
Transport Problems; 2019, 14, 2; 111-121
1896-0596
2300-861X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
According to statistics, the marine passenger transportation sectors (both cruise lines and ferry lines) show a significant increase of passenger traffic and the intensity of ship routes. But new features of the conditions for passenger traffic growth require the development of new methodological transport models for cruise and ferry networks and new practical forecasting methods. Changes are observed in the fleet composition, mostly in the direction of increased. New approach for forecasting has to be based on the interaction of such systems as ≪city‒sea passenger port‒cruise and ferry lines. This condition now determines new need to describe the principles and forms of organization of maritime ferry networks and changes under the influence of the external environment. The object of the research is the Baltic Sea region and the existing route networks of cruise and ferry lines. Exploring this system, the usage of new mathematical apparatus based on correspondence matrices and agent-based simulation was justified for estimating the workload on transport infrastructure around the passenger port and for the existing ferry or cruise route network. The practical results of new simulation model, on the one hand, justify the need for a comprehensive study of the conditions for the formation of ferry and cruise route networks in changing conditions. On the other hand, these new results could improve the quality of decision-making process in forecasting the route network on the basis of the research of passenger traffic between systems city‒sea terminal-cruise line or ferry line.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies