Neuroscience in consumer marketing research. An analysis drawn from the examples of food products Neuroobrazowanie w badaniach marketingowych konsumentów. Analiza na przykładzie produktów żywnościowych
This article aims to contribute to the discussion about the potential for the implementation
of consumer neuroscience into marketing research. This article highlights three
areas of consumer neuroscience: methods used by consumer neuroscience, the findings and
their interpretations and the ethical aspects. The article has a partly descriptive character
as the research area of neuroeconomics or consumer neuroscience is new. To illustrate the
investigated problems the selected studies, especially connected with food products, were
presented as a review of literature.
Celem prowadzonych w artykule rozważań jest wzbogacenie dyskusji dotyczącej
możliwości zastosowania metod neuroobrazowania w badaniach marketingowych.
Prowadzone rozważania szczególnie akcentują trzy obszary: metody badawcze, wyniki badań
i możliwości ich interpretacji oraz aspekt etyczny. Ze względu na początkową fazę rozwoju
neuroekonomii oraz badań marketingowych na podstawie neuroobrazowania artykuł
częściowo ma opisowy charakter. W celu zobrazowania prowadzonej dyskusji w artykule
zaprezentowano wybrane studia badawcze, szczególnie te powiązane z produktami żywnościowymi.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00