Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena zdalnych działań edukacyjnych i wspierających adresowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną w czasie pandemii COVID-19

Tytuł:
Ocena zdalnych działań edukacyjnych i wspierających adresowanych do osób z niepełnosprawnością intelektualną w czasie pandemii COVID-19
Autorzy:
Plichta, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37179070.pdf
Data publikacji:
2021-11-03
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
niepełnosprawność intelektualna
cyfrowa inkluzja
nierówności cyfrowe
edukacja zdalna
COVID-19
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2021, XII(3 (36)); 133-153
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tekście podjęto kwestię oceny przydatności zdalnej edukacji kierowanej do osób z niepełnosprawnością intelektualną (NI), przede wszystkim uczniów szkół specjalnych, w czasie pandemii. Do rozpoznania uwarunkowań i kontekstów cyfrowej inkluzji posłużono się przede wszystkim wynikami wywiadów z ekspertami oraz badania kwestionariuszowego, w którym brali udział dyrektorzy szkół specjalnych. Szkoły i inne instytucje najczęściej negatywnie oceniały wsparcie władz w zakresie realizacji edukacji zdalnej. Pandemia potwierdziła i uwypukliła istniejące nierówności cyfrowe (również na poziomie sprzętowym). Przydatność edukacji zdalnej dla osób z NI oceniana była raczej nisko. Jej zalety głównie postrzegano w kontekście współpracy w gronie pedagogicznym. Pandemia przyczyniła się w pewnym stopniu do podniesienia świadomości w zakresie potrzeby rozwoju kompetencji cyfrowych wszystkich podmiotów procesu edukacyjnego. Artykuł zamykają postulaty dotyczące rozwiązań ograniczających cyfrowe nierówności, marginalizację i wykluczenie osób z NI.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies