Style działań edukacyjnych oraz style nauczania nauczycieli a doświadczanie podmiotowości przez uczniów w czasie lekcji zdalnych w klasach I-III szkoły podstawowej podczas pandemii COVID-19
Style działań edukacyjnych oraz style nauczania nauczycieli a doświadczanie podmiotowości przez uczniów w czasie lekcji zdalnych w klasach I-III szkoły podstawowej podczas pandemii COVID-19
Celem artykułu jest przedstawienie, w jaki sposób nauczyciele kierują lekcją zdalną. Skoncentrowano się na następujących kategoriach: stylach działań edukacyjnych nauczyciela, stylach wypowiedzi kierowanych przez nauczycieli do uczniów oraz wykorzystaniu czasu lekcji. Podstawą do sformułowania postawionych w tekście tez były wyniki obserwacji lekcji prowadzonych zdalnie za pośrednictwem platformy MS Teams w okresie pandemii COVID-19. Ustalono, że dominującym stylem działania dydaktyków pracujących z uczniami edukacji wczesnoszkolnej jest styl instrukcyjny w połączeniu ze stylem częściowej aktywizacji. Nauczyciele najczęściej kierują do swych uczniów komunikaty dyrektywne, a uczniowie poświęcają średnio 22 minuty na sytuacje uczenia się nowego materiału. Wyniki stały się punktem wyjścia do odpowiedzi na pytanie, czy i jakimi stopniu uczniowie mieli okazję doświadczania podmiotowości podczas lekcji zdalnej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00