Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prices of paintings on Polish art market in years 2007-2010 - hedonic price index application

Tytuł:
Prices of paintings on Polish art market in years 2007-2010 - hedonic price index application
Ceny malarstwa na rynku sztuki w Polsce w latach 2007-2010 - zastosowanie indeksów hedonicznych
Autorzy:
Witkowska, D.
Kompa, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/37157.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Źródło:
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia; 2014, 13, 3
1644-0757
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Art market in post-communist Poland has been developing for 25 years now although it has been still small with total turnover in 2012 estimated as 0.2% of the world sales of artworks. Therefore the aim of the research is to describe the present state of the art market in Poland and to evaluate prices of paintings produced by 11 Polish artists whose artworks were traded the most often in years 2007–2010. In the research, employing data concerning 750 objects sold on auctions that held in Poland, hedonic index methodology is applied to estimate changes of prices at the paintings market. The results of authors’ investigation show that the hedonic quality adjustment essentially infl uences evaluation of artworks’ prices.

Rynek sztuki w postkomunistycznej Polsce rozwija się już od 25 lat, chociaż jest to wciąż rynek mały, którego obroty w 2012 roku stanowiły 0,2% światowego rynku. W związku z tym celem badań jest opis aktualnego stanu rynku sztuki w Polsce oraz oszacowanie indeksu cen malarstwa na podstawie prac 11 artystów, których dzieła najczęściej znajdowały nabywców na aukcjach, które odbyły się w Polsce w latach 2007–2010. W artykule zbudowano indeksy hedoniczne, wykorzystując dane dotyczące 750 sprzedanych obrazów, które pozwoliły oszacować zmiany cen na rynku polskiego malarstwa. Wyniki analiz pokazały, że hedoniczna korekta jakościowa istotnie wpływa na ocenę cen dzieł.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies