Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Challenges for the Adoption of the Sustainable Development Perspective in Polish Evaluation Studies

Tytuł:
Challenges for the Adoption of the Sustainable Development Perspective in Polish Evaluation Studies
Problemy z uwzględnieniem perspektywy zrównoważonego rozwoju w polskich badaniach ewaluacyjnych
Autorzy:
Bryła, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/371292.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Komitet Człowiek i Środowisko PAN
Tematy:
sustainable development
evaluation
Strategic Environmental Assessment
Polska
European Union
rozwój zrównoważony
ewaluacja
Polska
ocena oddziaływania na środowisko
Unia Europejska
Źródło:
Problemy Ekorozwoju; 2013, 8, 1; 139-148
1895-6912
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aims to examine the extent to which the sustainable development (SD) perspective is integrated into Polish major evaluation projects and to discern the challenges for incorporating the SD approach in evaluation research and practice in general. It will also try to identify the methodological challenges related to the SD evaluation procedures in Poland. The paper will overview these issues on the basis of a complete database of evaluation reports concerning EU structural funds implementation in Poland as well as selected evaluation reports and expert opinions commissioned by the Polish Ministry for Regional Development. The adoption of the SD perspective in Polish evaluation studies is still virtually inexistent, despite some positive trends in the field of building the evaluation culture, which are supported by the requirements imposed by the European Union.

Celem pracy jest określenie w jakim stopniu perspektywa rozwoju zrównoważonego jest obecna w głównych polskich projektach ewaluacyjnych, a także jakie problemy występują na drodze do szerszego wprowadzania rozwoju zrównoważonego w takich badaniach. Szczególną uwagę poświęcono kwestiom metodycznym. Podstawą do przeprowadzonej w pracy analizy jest pełna baza badań ewaluacyjnych odnoszących się do wykorzystywania w Polsce funduszy strukturalnych UE, a także wybrane raporty ewaluacyjne i opinie eksperckie przy-gotowane przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Przeprowadzona dyskusja wykazuje, że perspektywa rozwoju zrównoważonego w polskich badaniach ewaluacyjnych jest jeszcze słabo zarysowana, pomimo wspierania takich projektów przez UE.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies