Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dekada edukacji dla zrównoważonego rozwoju - wizja, cel, strategia

Tytuł:
Dekada edukacji dla zrównoważonego rozwoju - wizja, cel, strategia
Decade of Education for Sustainable Development - Vision, Aim and Strategy
Autorzy:
Kostecka, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/371210.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Komitet Człowiek i Środowisko PAN
Tematy:
rozwój zrównoważony
edukacja
ocena znajomości pojęć
sustainable development
education
assessment of terms
Źródło:
Problemy Ekorozwoju; 2009, 4, 2; 101-106
1895-6912
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zrównoważony i trwały rozwój (sustainable development) został zdefiniowany jako odpowiedź na degradację środowiska przyrodniczego. Należy go rozpatrywać w równie istotnych trzech aspektach: zrównoważonego rozwoju ekologicznego (np. zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska), zrównoważonego rozwoju ekonomicznego (np. zmiana nierozsądnych postaw konsumentów), oraz zrównoważonego rozwoju społecznego (m.in. walka z ubóstwem i niedożywieniem). Aby upowszechnić tę ideę, UNESCO ogłosiła dokument "Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju" (2005-2014). Celem artykułu jest popularyzacja wizji, celu i strategii Dekady, a także zaprezentowanie badań własnych, w których oceniano znajomość pojęcia zrównoważony rozwój.

Sustainable development was defined as an answer to natural environment degradation. It should be considered in three equally important domains - sustainability of environmental development (e.g. decreasing of environment pollution), sustainability of economical development (e.g. changing irresponsible habits of consumers) an sustainability of development of societies (fighting poverty and hunger). To spread the concept UNESCO announced the document: "Decade of Education for SD" (2005-2014). The aim of this article is to popularize the vision, aim, and strategy of the Decade and to present the author's own research about the familiarity with the term 'sustainable development' in various groups of society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies