The paper focuses on research of the background and basic elements of complexity issue
in architectural design, and in the context of design practice. It also brings forth the
question of introduction of complexity in didactics and education programs implemented
in universities in architecture as a field of study. Paper contains critical analysis of limitations
of traditional approach to architectural practice based mainly on intuition and confronts
it with integrated design ideas. These ideas contribute to the development of wider
application of the theory of complexity.
Artykuł rozpoznaje tło oraz podstawowe elementy zagadnienia złożoności w projektowaniu
architektonicznym w kontekście praktyki projektowej. Ujmuje również kwestię wprowadzenia
tych elementów w dydaktyce i programach edukacyjnych implementowanych
na kierunku architektura. Przedstawia krytyczną analizę ograniczeń tradycyjnego spojrzenia
na praktykę opartą na intuicji i zestawia ją z koncepcją projektowania zintegrowanego,
traktowanego jako przyczynek do szerszej implementacji teorii złożoności.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00