The architectural and urban development factors of the towns’ railway complexes are
considered. The study boundaries are defined by the category of cities with a population
up to 50 thousand inhabitants. It is shown that railway complexe for such cities is one of
the most important cities’ forming object and a nodal element of the transport and
communication network for various hierarchical levels of town-planning space.Thus, it is
confirmed that urban development factors have a hierarchical structure. The analysis of
these factors allowed to formulate the basic principles of the development of towns’
railway complexes, outline the parameters of their development by the degree of spatial
consolidation within the limits of the complex's influence.
W artykule rozpatrzono architektoniczno-urbanistyczne czynniki rozwoju dworcowych
kompleksów kolejowych małych miast (liczbą ludności poniżej 50 tys. Mieszkańców).
Pokazano, że dworcowe kompleksy kolejowe dla takich miast są jednym z najważniejszych
elementów kształtujących miasto oraz węzłowym elementem sieci transportowej
różnych hierarchicznych poziomów przestrzeni urbanistycznej. W związku z tym urbanistyczne
czynniki wpływu na kształtowanie dworcowych kompleksów kolejowych mają
strukturę hierarchiczną. Analiza tych czynników pozwoliła sformułować główne zasady
architektoniczno-urbanistycznej organizacji takich kompleksów, zarysować przestrzenne
parametry ich rozwoju.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00