The article characterizes selected ideas and concepts for shaping space that are essential
from the viewpoint of designing integrating and therapeutic school areas that are
child-friendly, on the basis of contemporary trends in environmental psychology, educational
science and landscape architecture. The presented ideas and concepts and the
conducted analyses of research efforts devoted to the therapeutic school areas allowed
us to identify the key spatial features that are crucial for creation of integrating spaces of
a schoolyard.
W artykule zostały scharakteryzowane wybrane idee i koncepcje kształtowania przestrzeni
istotne z punktu widzenia projektowania terenów szkolnych o charakterze integracyjno-
terapeutycznym, przyjaznych dla dziecka, na bazie współczesnych nurtów w psychologii
środowiskowej, pedagogice i architekturze krajobrazu. Przedstawione idee i koncepcje
oraz przeprowadzone analizy badań dotyczących terapeutycznych terenów szkolnych
pozwoliły na zidentyfikowanie cech przestrzennych kluczowych dla kreacji przestrzeni
integracyjnego podwórka szkolnego.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00