Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of damages to welded joints in bases of powered roof supports on the operational safety

Tytuł:
Impact of damages to welded joints in bases of powered roof supports on the operational safety
Wpływ uszkodzeń połączeń spawanych w spągnicach na bezpieczeństwo użytkowania sekcji obudowy zmechanizowanej
Autorzy:
Jaszczuk, M.
Markowicz, J.
Szweda, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/368905.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie. Wydawnictwo AGH
Tematy:
obudowa zmechanizowana
pęknięcie spoiny
bezpieczeństwo użytkownika
hydraulic roof support
weld crack
operational safety
Źródło:
Mechanics and Control; 2011, 30, 2; 73-78
2083-6759
2300-7079
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The location and variation range of the length of damaged welds was determined on the grounds of test results on the type and size of damages to welded joints in powered roof support bases destined for repair. In the analysis of the effort of components of roof supports modeled by means of the finite elements method the impact of the length of the damages to the welds on the maximal value of reduced stresses was estimated. Cases of symmetrical and asymmetrical load used on stand tests were discussed. Due to local plasticitization of the base steel plates occurring in the course of the torsion test, elasticity and plasticity material properties were considered in the MES. Examples of designating the limit value of the length of the damaged weld at which the powered roof support maintains its operational safety were presented.

Na podstawie wyników badań dotyczących rodzaju i wielkości uszkodzeń połączeń spawanych w przeznaczonych do remontu spągnicach sekcji obudowy zmechanizowanej określono lokalizację i przedział zmienności długości uszkodzonej spoiny. Na podstawie analizy wytężenia elementu sekcji modelowanego metodą elementów skończonych wyznaczono wpływ długości uszkodzonej spoiny na maksymalną wartość naprężenia zredukowanego. Rozpatrzono przypadki symetrycznego i asymetrycznego podparcia sekcji, stosowane w badaniach stanowiskowych. Ze względu na lokalne uplastycznienia blach spągnicy, występujące przy próbie skręcania spągnic, uwzględniono sprężysto-plastyczne charakterystyki materiałowe rozpatrywanego modelu MES. Przedstawiono przykłady wyznaczania granicznej wartości długości uszkodzonej spoiny, przy której jest zachowane bezpieczeństwo użytkowania sekcji obudowy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies