Rozwój praktyki edukacji włączającej spowodował, że oczekiwania wobec nauczyciela posiadającego kompetencje zawodowe znacznie wzrosły. Dotychczasowe „dwutorowe” przygotowanie zawodowe nauczycieli do pełnienia roli zawodowej w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych powinno zostać zastąpione przygotowaniem umożliwiającym każdemu nauczycielowi osiąganie wysokich efektów kształcenia dla wszystkich uczniów, w tym uczniów z niepełnosprawnością. Celem badania zaprezentowanego w artykule była ocena własnych kompetencji zawodowych przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji uczniów z niepełnosprawnością i bez niepełnosprawności. W badaniu, w którym wzięło udział 130 nauczycieli, zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Z badań wynika, że zarówno posiadanie wykształcenia kierunkowego w zakresie pedagogiki specjalnej, jak i doświadczenie w pracy z uczniami z niepełnosprawnością wiążą się z wyższym poziomem oceny postrzeganych kompetencji nauczyciela do pracy z uczniami z niepełnosprawnością.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00