Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty postrzegania myślenia krytycznego wśród polskich i czeskich dyrektorów szkół podstawowych

Tytuł:
Wybrane aspekty postrzegania myślenia krytycznego wśród polskich i czeskich dyrektorów szkół podstawowych
Autorzy:
Śliwa, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/36860216.pdf
Data publikacji:
2024-03-19
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
kompetencje krytyczne
myślenie krytyczne
nauczyciele
placówki oświatowe
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2024, XV(1(46)); 199-217
2083-0998
2719-4078
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy badań polsko-czeskich realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa, Przekraczamy granice. Projekt pt. Kompetencje kluczowe w nauczaniu i kształceniu realizowany był ramach naboru Funduszu mikroprojektów Praděd. Celem opisowym badań było sporządzenie szczegółowego opisu poziomu kompetencji badanych osób oraz zależności jakie zachodzą pomiędzy zmienną zależną a zmiennymi niezależnymi. Celem wyjaśniającym badań było szukanie odpowiedzi dlaczego pewne zmienne niezależne różnicują odpowiedzi badanych. W badaniach użyto metodę sondażu diagnostycznego, technikę ankiety. Wzięło w nich udział między innymi 49 dyrektorów ze szkół podstawowych z Polski i Czech. Analizę danych przeprowadzono z wykorzystaniem programu statystycznego Statistica, w którym zastosowano metody statystyczne związane z badaniem istotności statystycznej różnic między zmiennymi testem testem T-Studenta dla prób niezależnych w celu porównania średnich dwóch niezależnych próbek, a także testem chi-kwadrat. Wyniki pokazują jak kadra zarządzająca placówkami oświatowymi z Polski i Czech postrzega pewnie potencjalne rozwiązania różnych trudnych sytuacji w swoich placówkach oraz jakie wymagania związane z krytycznym myśleniem ma wobec przyszłych nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies