Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical Modelling of Static Aeroelastic Deformations of Slender Wing in Aerodynamic Design

Tytuł:
Numerical Modelling of Static Aeroelastic Deformations of Slender Wing in Aerodynamic Design
Autorzy:
Bugała, Pamela
Sznajder, Janusz
Sieradzki, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/36831212.pdf
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
aeroelasticity
static analysis
beam model
radial basis functions
Źródło:
Transactions on Aerospace Research; 2023, 4 (273); 52-70
0509-6669
2545-2835
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the validation of two methods for analyzing the aerodynamic properties of the aircraft wing concerning aeroelastic effects. The first method is based on low-cost computational models (Euler-Bernoulli Beam Model and Vortex Lattice Method [VLM]). Its primary objective is to estimate the wing’s deformation early in the design stages and during the automatic optimization process. The second one is a method that uses solutions of unsteady Navier-Stokes equations (URANS). This method suits early design, particularly for unconventional designs or flight conditions exceeding low-fidelity method limits. The coupling of the flow and structural models was done by Radial Basis Functions implemented as a user-defined module in the ANSYS Fluent solver. The structural model has variants for linear and nonlinear wing deformations. Features enhancing applicability for real-life applications, such as the definition of deformable and nondeformable mesh zones with smooth transition between them, have been included in this method. A rectangular wing of a high-altitude long-endurance (HALE) aeroplane, built based on the NACA 0012 profile, was used to validate both methods. The resulting deflections and twists of the wing have been compared with reference data for the linear and nonlinear variants of the model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies