Tytuł pozycji:
Potrzeby ludzkie i ich hierarchizacja a współczesne koncepcje konsumpcji
- Tytuł:
-
Potrzeby ludzkie i ich hierarchizacja a współczesne koncepcje konsumpcji
Human needs and their hierarchy vs. the contemporary concepts of consumption
- Autorzy:
-
Zalega, Tomasz
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/36487274.pdf
- Data publikacji:
-
2007
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
- Źródło:
-
Problemy Zarządzania; 2007, 5, 3(17); 158-176
1644-9584
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano problematykę potrzeb człowieka oraz hierarchizacji potrzeb konsumpcyjnych. Dużo uwagi poświęcono sprecyzowaniu zakresu treściowego pojęcia "potrzeba". Owa konieczność jest spowodowana wielością spotykanych w literaturze definicji, a także utożsamianiem tego terminu z pokrewnymi kategoriami, jak: motywy, aspiracje czy pragnienia. Podjęto również próbę uogólnienia istniejących koncepcji i wskazania na różnorodność teorii wyjaśniających zachowania konsumentów w dziedzinie podejmowania decyzji konsumpcyjnych, mających na celu zaspokojenie w jak najlepszy sposób odczuwanych przez nich potrzeb.
The article is concerned with human needs and the hierarchy of consumers' needs. Considerable emphasis has been on pinning down the term 'need' due to the diversity of definitions available in the literature, as well as equating it with such related categories as motives, aspirations, or desires. An attempt has also been made in the article to generalize the existing concepts and point out the diversity of the theories explaining consumers' behaviour in terms of making consumption decisions intended to satisfy best the consumers' needs.