W tekście zanalizowano syndrom wypalenia akademickiego wśród studentów. Odnosząc je do koncepcji wypalenia zawodowego Maslach i Leitera wskazano na jego komponenty (wyczerpanie, cynizm oraz poczucie skuteczności ) oraz na potencjalne jego źródła związane z obszarami dopasowania organizacyjnego. Odniesiono się również do wybranych wyników badań autorskich, których celem było określenie poziomu wypalenia akademickiego u polskich studentów w porównaniu ze studentami z wybranych krajów europejskich, w których takie analizy były przeprowadzane z wykorzystaniem Kwestionariusza Wypalenia Zawodowego Maslach. Celem badań była także weryfikacja struktury czynnikowej autorskiego narzędzia diagnostycznego - skali ODA ( Skali Obszarów Dopasowania Akademickiego) oraz zbadanie zależności pomiędzy sześcioma obszarami życia akademickiego a poziomem odczuwanego napięcia psychicznego i wypalenia akademickiego. Głównym problemem badawczym było określenie, w jakim stopniu dopasowanie studentów w ważnych obszarach życia akademickiego pozwala wyjaśniać ich samopoczucie związane ze studiami. W badaniu wzięło udział 886 studentów różnych kierunków na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00