Artykuł przedstawia założenia, cele i przebieg projektu arteterapeutycznej pracy autonarracyjnej jako formy wspomagania rozwoju dorosłych. Podejmowany problem dotyczy sprawczości i refleksyjności jednostki mierzącej się z różnymi wyzwaniami. W artykule zaprezentowano koncepcje socjologiczne próbujące uchwycić kondycję współczesnego człowieka oraz w odniesieniu do nich propozycję zdefiniowania tytułowych wyzwań. Przedstawiono podłoże teoretyczne pracy autonarracyjnej poprzez odniesienie do narracyjnego i biograficznego uczenia się, tożsamości narracyjnej, pracy biograficznej i autokreacji. Nakreślono szkic procesu arteterapii prowadzącego do zwiększania umiejętności lepszego radzenia sobie w codzienności i osiągania samoświadomości. Podjęte zagadnienie wymaga dalszych studiów, badań oraz dyskusji nad możliwością jego zastosowania.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00