Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Between integration and assimilation. Ukrainian students in Polish schools

Tytuł:
Between integration and assimilation. Ukrainian students in Polish schools
Autorzy:
Bobryk, Adam
Kochan, Izabela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/36416188.pdf
Data publikacji:
2022-12-20
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
integration
assimilation
Ukrainians students
Polish schools
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2022, XIII(4 (41)); 291-304
2083-0998
2719-4078
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article was to make an attempt to outline the perception of the acculturation process of Ukrainian children in Polish schools in their parents. Applying Berry's theory of acculturation, it was demonstrated that the systemic solutions concerning the education of children of a national minority in public institutions are rooted in the classical model of assimilation. The attitudes of the children’s parents who came to Poland for work or to escape war also indicate a desire to assimilate their children in the school environment as soon as possible, and at the same time to separate them in the home environment or in the group of compatriots.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies