Artykuł dotyczy funkcji smartfonów w procesach dydaktycznych, wychowawczych i komunikacyjnych w szkołach. Podstawą empiryczną tekstu są wyniki badań partycypacyjnych przeprowadzonych w warszawskich szkołach podstawowych w 2020 roku przededniu pandemii Covid-19. Efektem analiz jest zestawienie rekomendowanych przez aktorów szkolnych rozwiązań technologicznych wykorzystujących smartfony. W tekście zwracamy uwagę na odmienne potrzeby, jakie według uczniów i nauczycieli może zaspokoić używanie smartfonów w szkołach. Dzieci i młodzież łączą korzystanie ze smartfonów na lekcjach z poprawą atrakcyjności procesu uczenia. Pedagodzy z kolei w wykorzystaniu smartfonów widzą głównie szansę na poprawę warunków swojej pracy. Podkreślamy także rolę pandemii w przełamywaniu negatywnego obrazu smartfonów w szkołach.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00