Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The system of educating teachers of preschool and early school education and the possibilities of teacher training in the future (or in current conditions) in Poland

Tytuł:
The system of educating teachers of preschool and early school education and the possibilities of teacher training in the future (or in current conditions) in Poland
System kształcenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz możliwości kształcenia nauczycieli w przyszłości (lub w obecnych warunkach) w Polsce
Autorzy:
Sağ, Ramazan
Miłek, Katarzyna
Orlykovskyi, Mykola
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/36391354.pdf
Data publikacji:
2023-01-31
Wydawca:
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Tematy:
teacher training concepts
teacher competences
teacher training functions
a new model of teacher training in Poland
koncepcje kształcenia nauczycieli
kompetencje nauczyciela
funkcje szkolenia nauczycieli
nowy model kształcenia nauczycieli w Polsce
Źródło:
Kultura i Wychowanie; 2023, 24, 2; 69-81
2544-9427
2083-2923
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article considers how insights from psychology and educational research can contribute to enhancing teacher training. Developments in early childhood pedagogy encourage changes in the way future educators are trained. This article discusses concepts of education in pedagogical studies and the competences that are required of the future teacher. Individualization of the teaching process requires curriculum modifications, innovative ideas, creating proprietary curriculum. The article is a search/or review based on the teacher training literature for answers on how to train future teachers to be flexible, reflective, decisive and innovative. How can teachers be supported in a way so that teachers can help themselves to be teachers?

W artykule rozważono, w jaki sposób spostrzeżenia z psychologii i badań edukacyjnych mogą przyczynić się do ulepszenia szkolenia nauczycieli. Rozwój pedagogiki wczesnoszkolnej zachęca do zmian w sposobie kształcenia przyszłych pedagogów. W artykule omówiono koncepcje kształcenia na studiach pedagogicznych oraz kompetencje przyszłego nauczyciela. Indywidualizacja procesu nauczania wymaga modyfikacji programów nauczania, innowacyjnych pomysłów, stworzenia autorskiego programu nauczania. Artykuł jest poszukiwaniem/przeglądem literatury dotyczącej szkolenia nauczycieli w celu znalezienia odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kształcić przyszłych nauczycieli, aby byli elastyczni, refleksyjni, zdecydowani i innowacyjni. Jak można wspierać nauczycieli, aby sami mogli pomóc sobie w byciu nauczycielami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies