Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Service quality as a predictor of customer satisfaction and customer loyalty

Tytuł:
Service quality as a predictor of customer satisfaction and customer loyalty
Poziom obsługi klienta jako wskaźnik poziomu zadowolenia klienta oraz lojalności klienta
Autorzy:
Ismail, A.
Yunan, Y. M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/362300.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wyższa Szkoła Logistyki
Tematy:
logistics
service quality
customer satisfaction
customer loyalty
army medical centers
SmartPLS
jakość obsługi
zadowolenia klienta
lojalność klienta
wojskowe centra medyczne
Źródło:
LogForum; 2016, 12, 4; 269-283
1734-459X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background: Service quality, customer satisfaction and customer loyalty have received a special attention in the recent health sector literature. The aim of this study was to examine the correlation between service quality and customer satisfaction as well as the correlation between service quality and customer loyalty. Methods: The self-report questionnaires gathered from patients at army medical centres in West Malaysia were used for this purpose. Results: The outcomes of SmartPLS path model analysis showed that service quality dimensions, namely tangible, reliability, responsiveness, assurance and empathy were significantly correlated with customer satisfaction and customer loyalty. Conclusions: This finding confirms that the capability of service providers to appropriately implement the quality dimensions in providing medical services has enhanced customer satisfaction and customer loyalty in the organizational sample.

Wstęp: Poziom obsługi klienta, zadowolenia klienta jak i lojalność klienta to zagadnienia, którym ostatnio poświęca się sporo uwagi w fachowej literaturze dotyczącej ochrony zdrowia. Celem tej pracy było zbadanie występowania zależności pomiędzy jakością obsługi i zadowoleniem klienta jak również zależnością pomiędzy jakością obsługi i lojalnością klienta. Metody Badania zostały przeprowadzone przy użyciu ankiety wśród pacjentów wojskowych centrów medycznych na terenie Zachodniej Malezji. Wyniki: Wyniki uzyskane przy zastosowaniu analizy SmartPLS wskazują, że takie składowe jakości obsługi jak: konkretność, niezawodność, odpowiedzialność, bezpieczeństwa i empatia są istotnie skorelowane z zadowoleniem klienta oraz lojalnością klienta. Wnioski: Otrzymane wyniki potwierdzają możliwość dostawcy usług na takie kształtowanie oferowanych usług medycznych, aby zwiększyć poziom zadowolenia klienta oraz jego lojalności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies