Accurate prediction of the ship squat is of significance to ensure safety passage of ships in restricted waters.
In this paper, a first-order Rankine source panel method is adopted to predict the squat of a ship sailing in
restricted canal. Taking KVLCC2 tanker as example, numerical calculations are carried out for the ship travelling
in a canal with different conditions. The results of squat are compared with measurement data and the
results from empirical formulas. The influence of canal geometry on ship squat is investigated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00