Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Using the Kano method for analysis of the attributes of a product in the automotive industry

Tytuł:
Using the Kano method for analysis of the attributes of a product in the automotive industry
Wykorzystanie metody Kano do analizy cech produktu w przemyśle motoryzacyjnym
Autorzy:
Wolniak, R.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/360718.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
metoda Kano
atrybuty jakości
analiza czynnikowa
inżynieria jakości
Kano method
quality attributes
factor analysis
quality engineering
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2011, 27 (99) z. 2; 93-99
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The publication presents an example of using the Kano method to analyse the quality attributes of a product in the automotive branch. Using the Kano method, technical attributes of a product were analysed for a front bumper installed in Opel cars, which was followed by the identification of hidden factors by means of exploration factor analysis. The application of the extrapolation factor analysis has made it possible to discover that the examined set of twenty attributes of the product contains 5 hidden factors, which included: bumper aesthetics, resistance to external factors, lacquer properties, resistance to temperature and the precision of workmanship.

W publikacji zaprezentowano przykład wykorzystania metody Kano do analizy atrybutów jakości produktu w branży motoryzacyjnej. Dla zderzaka przedniego montowanego w samochodach marki Opel przeanalizowano atrybuty techniczne produktu metodą Kano, a następnie przy pomocy ekstrapolacyjnej analizy czynnikowej dokonano identyfikacji czynników ukrytych. Zastosowanie ekstrapolacyjnej analizy czynnikowej pozwala zorientować się, że w badanym zestawie dwudziestu atrybutów produktu można wyróżnić 5 czynników ukrytych, do których zaliczono: estetykę zderzaka, wytrzymałość na czynniki zewnętrzne, właściwości lakieru, odporność na temperaturę oraz dokładność wykonania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies