Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The standing and forecast for the transportation enterprises involving the logical probability simulation method

Tytuł:
The standing and forecast for the transportation enterprises involving the logical probability simulation method
Stan obecny i prognozowany dla przedsiębiorstw transportowych z wykorzystaniem logicznej metody symulacji prawdopodobieństwa
Autorzy:
Munjishvili, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/360311.pdf
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
stabilność finansowa
symulacja
prognozowanie
financial sustainability
simulation
forecasting
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2011, 27 (99) z. 1; 118-122
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The economic-mathematical model of the sustainability and predictability of the transportation system and the sea ports was considered as a single model encompassing those related to the financial sustainability and predictability of the enterprises. The author substantiated the expediency of creating the models by way of the logical probability simulation. 10 indexes were suggested for the evaluation of the financial standing of individual enterprises and the entire transportation system, with the method of golden section to be applied for the determination of the appropriate regulatory value thereof. The scenario-based tentative calculations were made and the results analyzed. The author proved that the logical probability simulation makes it possible to create an economic mechanism of striking a balance between the volume of traffic and the Budget payments with no administrative control.

Ekonomiczno-matematyczny model trwałości i przewidywalności systemu transportowego i portów morskich został uznany za jeden model obejmujący także ich stabilność finansową i przewidywalność. Autor uzasadnia celowość stworzenia modelu w drodze logicznej symulacji prawdopodobieństwa. Do oceny sytuacji finansowej poszczególnych przedsiębiorstw i całego systemu transportowego wykorzystano 10 indeksów zgodnie z metodą złotej sekcji, umożliwiającą określenie odpowiednich regulacji wartości. Dokonano kalkulacji zawartych w scenariuszu, a rezultaty przeanalizowano. Autor udowodnił, że logiczna symulacja prawdopodobieństwa umożliwia stworzenie mechanizmu ekonomicznego i utrzymanie równowagi między intensywnością ruchu a płatnościami budżetowymi bez kontroli administracyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies