This paper presents the results of studies on the influence of unbalance of the rotor unit of a turbocharger on
its operational parameters. Identification of the study object, a turbocharger of the NAPIER C-045 type, has
been performed. The experiment was carried out at a test stand identifying turbocharger operational
parameters belonging to the rotor unit unbalance group. Basing on the measured values and using
a mathematical model, hypothetical values of operational parameters for different loads of Diesel engines
were calculated. The obtained experimental results were compared to the calculated ones. On this basis, the
studied turbochargers were classified into one out of three categories describing operational utility class of
a given turbocharger. The order of sensitivity of turbocharger operational parameters to the unbalance of the
rotor unit was established.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00