Transport of goods is of great importance in socio-economic life of societies. In Poland, where the power industry
is based partially on bituminous coal extracted in mines of Upper Silesia, the transportation of coal is
of great significance. The coal transportation acquires special importance in the corridor of the Odra River,
where the Power Station Opole, Kogeneracja Wrocław, industrial complex of Power Station Dolna Odra, and
numerous other industrial companies, that rely on such energy carrier are located. Location (intentional) of
coal consumers, as well as historical determinants, created the chance of functioning of alternative transport
systems: rail and inland waterborne ones. Intuitive interest in inland waterborne transportation as mass transportation
that is cheaper and safer for natural environment, is the subject of present paper. Main objective is
the presentation of the method for evaluation of so-called external costs in multimodal transportation of coal
including the non-alternative rail transport between coal mines and the port of Gliwice, and inland waterborne
transportation from the port of Gliwice to the consumers located by the Odra River.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00