Thrust allocation system combines the work of an automatic control system with the ships actuators. On the
basis of values of transversal and longitudinal forces and yaw moment determined by the regulator, it specifies
commands for the individual thrusters located on board. A modified power distribution system, which
takes into account the efficient work of a main engine propeller, is presented. During the research computer
simulations were made on the basis of a modified and an unmodified thrust allocation system working with
an LMI controller and a mathematical model of a training tanker. “Proposed method” of power distribution
results in more efficient work of the controller and guarantees faster determination of the fixed velocity value.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00