Implementacja modelu Zimmermanna do optymalizacji ruchu barek przy podejściu do śluzy Implementation of Zimmermanns Model for the Optimization of Barge Traffic Approaching a Lock
Odra jest naturalnym szlakiem żeglugowym dla barek obsługujących ruch towarowy między portami Szczecina i Berlina. W związku z planowanym znacznym wzrostem przewozu ładunków po wejściu Polski do Unii Europejskiej, podjęto próbę oceny ograniczeń w ruchu wynikających z przejścia śluzy Hohensaaten, łączącej Odrę z kanałem Odra - Havela. W artykule przedstawiono rozmyty model matematyczny ruchu barek należący do klasy zadań rozmytego liniowego programowania matematycznego, opartego na symetrycznym rozmytym modelu Zimmermanna.
Odra is a natural shipping route for barges carrying goods between Szczecin and Berlin harbours. As a significant increase of cargo transport is expected to take place after Poland's accession to the UE, some efforts have been made to estimate the limitations in traffic, resulting from the passage through the Hohensaaten lock, connecting Odra with the Odra-Havel Canal. The article presents a mathematical model of barge traffic, belonging to the fuzzy integer linear programming problems, based on the symmetric model proposed by Zimmermann.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00