Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Concept of Ship Stability Criteria Based on Cargo Shift Caused by Rolling Due to Gust

Tytuł:
A Concept of Ship Stability Criteria Based on Cargo Shift Caused by Rolling Due to Gust
Koncepcja kryterium oceny stateczności na podstawie przesuwania się ładunku spowodowanego kołysaniem się statku pod wpływem szkwału
Autorzy:
Szozda, Z.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/359928.pdf
Data publikacji:
2004
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
stateczność
ocena stateczności
kryteria stateczności
EXPLO-SHIP 2004
stability
stability assessment
stability criteria
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2004, 2 (74); 347-358
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
At present, intact ship stability criteria have prescriptive nature. At the 45-th Session of SLF Sub-Committee a decision was made to change IMO attitude concerning intact ship stability from prescriptive rules to performance based rules. This paper aims at providing a basic framework for the development of intact ship stability criteria based on a deterministic scenarios concept. The concept is described in general and one simple scenario is calculated in detail. This scenario concerns shifting of a deck cargo.

Obecnie kryteria oceny stateczności statku nie uszkodzonego oparte są na przepisach wynikających ze statystyki wypadków. Na 45. sesji Podkomitetu ds. Stateczności i Linii Ładunkowych podjęto decyzję o zmianie podejścia IMO do oceny stateczności na podejście uwzględniające zjawiska towarzyszące kołysaniom statków. Niniejszy artykuł przedstawia ideę opracowania kryteriów oceny stateczności na podstawie tzw. "scenariuszy". Opisano ogólne założenia oraz przedstawiono obliczenia dla wybranego scenariusza zakładającego przesunięcie się ładunku na pokładzie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies