The article justifies the need to analyse diagnostic relations for turbocharger operation purposes. Types of turbochargers most frequently used in modern marine engines have been presented. Turbocharger decomposition has been conducted on a selected example. The influence of typical inefficiencies in respect to symptom value changes has been worked out for each heat engine and sub-system. Validation of selected cause and effect relations has been based on operational experience in the technical scale.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00