LNG import terminals are under construction in the Baltic Sea ports Klaipeda and Świnoujście and should
start operations in 2014. LNG tankers in Klaipeda port should cross port up to the end of the port. Probability
of possible emergency situations with LNG tankers is very low, but in the same time it is necessary to take all
possible precaution measures to avoid accidents with LNG tankers in any cases, especially in port areas.
“Black out” on the LNG ships is very dangerous in ports areas, because there is very limited channel’s width
and other port water areas, and it is necessary to steer vessel in such situations as well. Theoretical calculations
of the precaution measures, simulations and practical training of the ship and tugs masters, port pilots
and VTS operators should help in such emergency situations.
This article is oriented to explain theoretical calculation methods for the LNG tankers steering by tugs in case
of “black out” situations, simulations’ results and practical recommendations for the Port Authorities, port pilots,
ships’ and tugs’ masters that will be possible to minimize LNG ships’ incidents and accidents probability
in port areas.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00