The main source of vibration in the engine piston is the work of the piston – crank, and swapping
reciprocating motion to the rotary motion. In this paper are described among others the crankshaft vibration
which result in the occurrence of cyclic forces such as forces pressure of gas and inertia forces. In addition
were made the analysis of longitudinal vibration of the crankshaft, which are these vibrations are an important
problem in high-power vessels’ engines. Regardless of the dynamic system in which the engine is running the
greatest threat for crankshaft are the torsional vibrations. The possibilities of vibration damping of the
crankshaft in the engine also were discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00