Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected issues of fractional calculus in mathematical modelling of measuring transducers used in transportation facilities

Tytuł:
Selected issues of fractional calculus in mathematical modelling of measuring transducers used in transportation facilities
Wybrane zagadnienia rachunku różniczkowo-całkowego rzędów niecałkowitych w modelowaniu matematycznym przetworników pomiarowych stosowanych w obiektach transportowych
Autorzy:
Luft, M.
Łukasik, Z.
Szychta, E.
Cioć, R.
Pietruszczak, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/359543.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
modelowanie
rachunek różniczkowy
modelling
differential calculus
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2012, 29 (101); 109-116
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the possibility of modelling transducers used in transport facilities using fractional calculus and analyses of the dynamic properties in terms of time and frequency for the measuring transducer with a seismic mass. Pointed out the benefits of fractional calculus in the description of the dynamics of transducers used in transportation facilities. Simulation studies were performed in the development environment of MATLAB&Simulink.

W artykule przedstawiono możliwość modelowania przetworników pomiarowych stosowanych w obiektach transportowych przy zastosowaniu rachunku różniczkowo-całkowego rzędów niecałkowitych (ang. fractional calculus). W pracy dokonano analizy właściwości dynamicznych w ujęciu czasowym i częstotliwościowym dla przetwornika pomiarowego z masą sejsmiczną. Wskazano na zalety zastosowania rachunku różniczkowo-całkowego rzędów niecałkowitych w opisie dynamiki przetworników stosowanych w obiektach transportowych. Badania symulacyjne wykonano w środowisku programistycznym MATLAB&Simulink.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies