Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelling and Calculation of the Initial Ignition Gas Pressure Flow through a Rigid Porous Medium in a 100 mm Ignition Simulator

Tytuł:
Modelling and Calculation of the Initial Ignition Gas Pressure Flow through a Rigid Porous Medium in a 100 mm Ignition Simulator
Autorzy:
Xiao, Z.
Ying, S.
He, W.
Xu, F.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/358563.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Organicznego
Tematy:
ignition
ignition simulator
porous media
propellant
modelling
simulation
Źródło:
Central European Journal of Energetic Materials; 2014, 11, 4; 475-489
1733-7178
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
To acquire a better understanding of the early ignition phenomena in a 100 mm ignition simulator loaded with a packed propellant bed, a theoretical model of the ignition gas flow through the rigid porous medium was developed. Three pressure gauges were installed in the lateral side of the ignition simulator for post ignition measurement of the chamber pressure. The pseudo-propellant loaded into the chamber was similar in size to the standard 13/19 single-base cylindrical propellant. It was composed of a rigid ceramic composite with low thermal conductivity. It was assumed that the pseudo-propellant bed was rigid in contrast to the assumption of an elastic porous medium. The calculated pressure values were well verified by the experimental data at a low loading density of the pseudo-propellant bed of 0.18 g•cm-3. However, there was still error between the experimental and the calculated results in the early pressure peak position closest to the ignition primer when the loading density of the pseudo-propellant bed was increased to 0.73 and 1.06 g•cm-3. This error is attributed to the change in local permeability of the pseudo-propellant bed at high loading densities, which is assumed, for ease of modelling, to be constant in the model. These calculations may enable a better understanding of the physical processes of ignition gas flow in an ignition simulator loaded with a pseudo-propellant bed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies