Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Study on Creep Behavior of Composite Solid Propellants Using the Kelvin-Voigt Model

Tytuł:
A Study on Creep Behavior of Composite Solid Propellants Using the Kelvin-Voigt Model
Autorzy:
Bihari, B. K.
Rao, N. P. N.
Gupta, M.
Murthy, K. P. S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/358395.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Organicznego
Tematy:
mechanical properties
viscoelasticity
propellant
creep
DMA
Źródło:
Central European Journal of Energetic Materials; 2017, 14, 3; 742-756
1733-7178
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A Kelvin-Voigt model consisting of a spring and a dashpot in parallel was applied for the viscoelastic characterization of solid rocket propellants. Suitable values of spring constants and damping coefficients were employed by a least squares fit of the errors to generate creep curves using a Dynamic Mechanical Analyzer (DMA) for composite solid propellants. Three different composite propellant formulations based on HTPB/AP/Al having burning rates of 5 mm/s, 15 mm/s and 20 mm/s were tested under different stress levels varying from 0.1 MPa to 3 MPa and at different temperatures varying from 35 °C to 85 °C. Creep behavior with recovery was studied and analyzed to evaluate the viscoelastic properties. The change in spring constants, representing elastic deformation, was very small compared to the damping coefficients for the propellants studied. For a typical propellant formulation, when the stress level was increased, the spring and damping coefficient both increased significantly whereas for an increase in temperature, they remained nearly constant. However, the ratio E/η was observed to be constant and independent of stress level. It was also observed that the variation of E and η varied linearly with increase in stress whereas their ratio showed a logarithmic variation. A mathematical correlation was developed to evaluate the viscoelastic properties during creep of composite propellants.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies