Particulate matter concentration in ambient air is increasing in many European countries. Higher concentration of those emissions has harmful influence on human health. There are various sources of those particles – traffic, industry, volcanoes and also small heat sources with biomass combustion. Small heat sources are relatively big source of pollution because they are not monitored and not controlled, so especially during heating season they produce large amount of pollutants. To decrease particulate matter emission it is necessary to capture particles before their leaving from source into the ambient atmosphere. There are various ways how to do it, but it is important to find effective and not very cost solution, which can be applied. In this work was paid attention to construction changes in flue gas path where huge amount of solid particles can by captured. Those construction changes can be applied in simulation program where it is possible to observe. After comparison of various versions of changes is chosen one, which has the best result according to the simulations. To find out if those changes are helpful for particulate matter concentration reduction it is necessary to do comparative measurement with an original construction and a changed construction. The measurements help to evaluate if the assumptions of construction changes reduce particulate matter concentration.
Koncentracja pyłu zawieszonego w otaczającym powietrzu stale rośnie w wielu krajach Europy. Wyższe koncentracje tych emisji mają toksyczny wpływ na zdrowie ludzi. Cząstki pyłu zawieszonego pochodzą z wielu różnych źródeł: transportu, przemysłu, działalności wulkanów, a także małych źródeł ciepła - ze spalania biomasy. Niewielkie źródła ciepła są stosunkowo dużymi źródłami zanieczyszczenia, bo nie są monitorowane i kontrolowane, więc szczególnie w sezonie grzewczym produkują dużą ilość zanieczyszczeń. Aby obniżyć emisję pyłu zawieszonego konieczne jest wychwytywanie cząstek pyłu, zanim wydostaną się one do otaczającej atmosfery. Są różne sposoby wychwytywania tych cząstek, ale najważniejsze jest znalezienie efektywnego i niezbyt kosztownego rozwiązania, które mogłoby być stosowane w praktyce. W artykule położono nacisk na zmiany konstrukcyjne w przewodach spalinowych (spalinowodach), gdzie duże ilości cząstek pyłu mogą być wychwytywane. Wpływ zmian konstrukcyjnych może być symulowany programem komputerowym, który daje możliwość obserwowania torów ziaren pyłu. Po porównaniu różnych wersji zmian została wybrana jedna, która daje najlepszy wynik według symulacji komputerowej. Aby sprawdzić, czy te zmiany będą pomocne w redukcji stężenia pyłu zawieszonego konieczne będzie wykonanie pomiarów porównawczych z oryginalną i zmienioną wersją konstrukcji. Pomiary te pomogą ocenić, czy założone zmiany konstrukcyjne zredukują stężenia pyłu zawieszonego.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00