Potencjalne możliwości odzysku energii podczas hamowania elektrodynamicznego e.z.t. eksploatowanych w Polsce The potential possibilities of the recovery of energy during the electrodynamic braking of EMU operated in Poland
W artykule przedstawiono wyniki badań ruchowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (e.z.t.) wyprodukowanych w ostatnich latach i eksploatowanych w Polsce. Badania zostały wykonane przez Laboratorium Badawcze Instytutu Pojazdów Szynowych "Tabor" w Poznaniu. Na podstawie uzyskanych przebiegów wykazano potencjalne możliwości odzysku energii podczas hamowania elektrodynamicznego.
The results of the motion tests of the electric traction units (EMU) produced for last years and operated in Poland are presented in this article. The tests were performed by the Test Laboratory of the Rail Vehicles Institute "Tabor" in Poznań. On the base of the obtained courses it is shown the potential possibilities of the recovery of energy during the electrodynamic braking.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00