Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Efektywność hamowania odzyskowego w zelektryfikowanym transporcie szynowym

Tytuł:
Efektywność hamowania odzyskowego w zelektryfikowanym transporcie szynowym
Efficiency of the regenerative braking in the electrificated rail transport
Autorzy:
Szeląg, Adam
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/35519511.pdf
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny
Tematy:
efektywność hamowania odzyskowego
transport szynowy
linie zelektryfikowanego transportu
Źródło:
Rail Vehicles/Pojazdy Szynowe; 2009, 4; 9-16
0138-0370
2719-9630
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Hamowanie odzyskowe jest powszechnie stosowane w nowoczesnych pojazdach trakcyjnych ze względu na szereg zalet. Wprowadzenie pojazdów wyposażonych w układy hamowania odzyskowego na odcinki funkcjonującej linii zelektryfikowanego transportu, na których taki tabor wcześniej nie był w użyciu powoduje konieczność rozpatrzenia szeregu nowych wymagań wobec urządzeń infrastruktury zainstalowanej na linii. W artykule przedstawiono stosowane rozwiązania techniczne, w tym wykorzystanie zasobników energii, które pozwalają na zwiększenie efektywności hamowania odzyskowego. Omówiono także wyniki prowadzonych przez autora prac w zakresie analiz studialnych dotyczących modernizacji i rozbudowy układów zasilania trakcji miejskiej przy wprowadzaniu do eksploatacji nowoczesnego taboru.

The regenerative braking is generally using in the modern traction vehicles considering the range of advantages. Introduction the vehicles eąuipped with the regenerative braking systems on the sections of the operating line of the electrificated transport, on that such railway rolling stock was not used, causes the necessity of considering the range of new requirements towards to devices of infrastructure installed on the line. The used technical solutions are presented in this article, in that using the dispensers of energy that allow to increase the efficiency of regenerative braking. The results of carrying out works by the author in the range of study analyses relating to modernization and development of the systems of supplying the urban traction with inroduction to operation the modern railway rolling stock.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies